Zoeken in deze blog

zaterdag 4 augustus 2018

La Treport

woensdag 1 augustus

We gaan pas in de middag varen dus we hebben tijd om de wal op te gaan. We maken een rondtje door Fecamp en daar mag de klooster en de lekkere drank niet bij ontbreken




Vroeg in de middag gaan we op weg naar,  wat we doen dachten, Dieppe. De wind is weer minimaal dus motorzeilend op weg. het is weer een zon overgoten dag welke vraagt om een zonnetent.



Onderweg bekroop me het gevoel van dat ik ook graag andere plaatsen wil aandoen welke we nog niet eerder bezocht hebben, ook vindt ik het niet erg om vandaag meer mijlen te maken zodat Boulogne sur mer morgen minder ver wordt. La Treport is kandidaat maar de almanac schrijft dat er maar beperkt ligplaats is en reserveren een must. Even bellen is dan de optie maar wat te doen als degene aan de telefoon helemaal geen engels kent en dat we geen steek verder komen. Dan maar een ander nummer proberen, nu iemand die een heel heel klein beetje engels kent. In ieder geval maak ik it het gesprek op dat er plaats is. Maar of we elkaar begrepen hebben zal moeten blijken.
De haven ligt achter een sluis en de haven zelf valt geheel droog. We kunnen er in tussen 4 voor en 4 uur na HW. We lopen 2 uur na HW binnen. 



De sluiswater sprak dus ook slecht engels maar na verschillende pogingen werd duidelijk waar we konden gaan liggen. In de haven is continue stoom voor afwatering van de rivier, dus oppassen met aanleggen. De stad natturlijk direct verkent. Super touristisch maar best leuk. Hier nog even een foto van de sluis na 4 uur HW.


Door communicatie problemen was het niet duidelijk geworden of er douches beschikbaar zijn, gelukkig wel water en electra. Ik kreeg de opdracht van Ellen te melden dat ze zwaar teleur gesteld is in de haven. Ik daarentegen vindt het primitief maar heeft ook weer zijn charme. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten